Lyset i emhætte virker ikke

Senest opdateret 16-01-2020 03:59

Problem

  • Der er ingen lys i min emhætte
  • Lyset vil ikke tænde i emhætten

Gælder

  • Emhætte / Emfang

Løsning

  1. Kontroller først om pæren er sprunget eller om den sidder løs i fatningen.
    Hvis pæren er mørk/sort på glasset er den sandsynligvis sprunget og skal derfor udskiftes.
    Lampeglasset kan i nogle tilfælde sidde rigtigt godt fast, og det kan være nødvendigt at bruge en tang
    Se vejledningen i din brugsanvisning her om hvordan pæren udskiftes. Hvis det ikke er beskrevet i brugsanvisningen hvordan pæren udskiftes, kan det være nødvendigt, at en tekniker undersøger og evt./udskifter pæren. Dette gælder f.eks nogle typer LED pære / LED belysning.
    Pæren kan være med forskellige type fatning f.eks. E14, G4, G9 så det anbefales, at afmontere den gamle pære først, så du kan se hvilken type du skal købe.
    Se her oversigt med sokkel typer på pære:


    Du kan købe en ny pære i webbutikken her.

  2. Hvis ovenstående ikke løste problemet, anbefaler vi at du booker besøg af en vores specialuddannede serviceteknikere.
    Du kan døgnet rundt nemt bestille et servicebesøg online, og selv vælge den ønskede dato for besøget.
Book service
Book service

Har du brug for hjælp med dit produkt? Så kan du booke en servicetekniker som er ekspert i netop dit Electrolux-produkt og få en professionel og effektiv reparation. Følg linket nedenfor for at registrere og booke dit produkt.