FAQ
OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL
Vaskemaskiner
1. Kan jeg installere min vaskemaskine ved hjælp af varmtvandstilslutningen?
Vi anbefaler ikke installation ved hjælp af varmtvandstilslutningen. Teknisk set kan vores maskiners ventiler håndtere vand op til 65 graders celsius, men vaskeprogrammerne bruger ikke varmt vand hele tiden. Konstant varmt vand kan give et dårligt vaskeresultat. Vores front- og topbetjente maskiner er desuden designet til at blive installeret ved hjælp af koldtvandstilslutningen.
2. Hvorfor kan jeg ikke finde min vaskemaskine på websitet?
Websitet viser kun vores aktuelle modeller. Hvis du ikke kan finde din model, kan den være ældre eller være en særlig model - kontakt din forhandler for at få flere oplysninger.
3. Jeg har en fejlkode på min vaskemaskine. Hvad betyder det?
Fejlkoder har forskellige betydninger afhængigt af det problem, du oplever. Brug vores Fejlfinding til at finde en specifik fejlkode, og se hvordan, problemet kan løses.
4. Hvad betyder symbolerne på min vaskemaskine?
Hvis du er usikker på symbolernes betydning på din maskine, kan du altid se brugsanvisningen, som følger med apparatet. Hvis du ikke har adgang til din brugsanvisning, kan du hente en digital udgave her.
5. Hvorfor lugter min vaskemaskine?
Det kan skyldes flere forskellige ting - er det for eksempel en ildelugtende lugt, eller lugter vaskemaskinen brændt? Læs mere om de mulige årsager og om, hvordan du kan lette det potentielle problem i vores Fejlfinding.
6. Min vaskemaskine virker ikke. Hvem skal jeg kontakte for at få min vaskemaskine repareret?
Hvis du ikke kan løse problemet ved hjælp af vores fejlfinding, sender vi mere end gerne en autoriseret servicetekniker ud til dig. Tag kontakt til vores kundeservice for at booke et servicebesøg på tlf. 70 11 74 00.
7. Hvor finder jeg brugsanvisningen til min vaskemaskine?
Med din model og produktnummeret ved hånden kan du nemt hente en ny brugsanvisning her.
Tørretumblere
1. Hvorfor kan jeg ikke finde min tørretumbler på websitet?
Websitet viser kun vores aktuelle modeller. Hvis du ikke kan finde din model, kan den være ældre eller være en særlig model - kontakt din forhandler for at få flere oplysninger.
2. Jeg har en fejlkode på min tørretumbler. Hvad betyder det?
Fejlkoder har forskellige betydninger afhængigt af det problem, du oplever. Brug vores Fejlfinding til at finde en specifik fejlkode, og se hvordan, problemet kan løses.
3. Hvad betyder symbolerne på min tørretumbler?
Hvis du er usikker på symbolernes betydning på din maskine, kan du altid se brugsanvisningen, som følger med tørretumbleren. Hvis du ikke har adgang til din brugsanvisning, kan du hente en digital udgave her.
4. Min tørretumbler virker ikke. Hvem skal jeg kontakte for at få min tørretumbler repareret?
Hvis du ikke kan løse problemet ved hjælp af vores fejlfinding, sender vi gerne en autoriseret servicetekniker ud til dig. Tag kontakt til vores kundeservice for at booke en servicetekniker på tlf. 70 11 74 00.
5. Hvor finder jeg brugsanvisningen til min tørretumbler?
Med din model og produktnummeret ved hånden kan du nemt hente en ny brugsanvisning her.
Ovne
1. Hvordan gør jeg min ovn ren?
Aluminium kan rengøres med en almindelig sæbe- og vandopløsning. Du kan rengøre ovnen i rustfrit stål med vores specielle rengøringsmiddel, som fås i vores webbutik.
2. Hvorfor kan jeg ikke finde min ovn på websitet?
Websitet viser kun vores aktuelle modeller. Hvis du ikke kan finde din model, kan den være ældre eller være en særlig model - kontakt din forhandler for at få flere oplysninger.
3. Jeg har en fejlkode på min ovn. Hvad betyder det?
Fejlkoder har forskellige betydninger afhængigt af det problem, du oplever. Brug vores Fejlfinding til at finde en specifik fejlkode, og se hvordan, problemet kan løses.
4. Hvad betyder symbolerne på min ovn?
Hvis du er usikker på symbolernes betydning på din maskine, kan du altid se brugsanvisningen, som følger med apparatet. Hvis du ikke har adgang til din brugsanvisning, kan du hente en digital udgave her.
5. Min ovn virker ikke. Hvem skal jeg kontakte for at få min ovn repareret?
Hvis du ikke kan løse problemet ved hjælp af vores fejlfinding, sender vi mere end gerne en autoriseret servicetekniker ud til dig. Tag kontakt til vores kundeservice for at booke en servicetekniker på tlf. 70 11 74 00.
6. Hvor finder jeg brugsanvisningen til min ovn?
Med din model og produktnummeret ved hånden kan du nemt hente en ny brugsanvisning her.
Kogeplader
1. Hvordan tilslutter jeg min nye elektriske, keramiske kogeplade eller induktionskogeplade til el-nettet?
Tilslutningen af kogepladen skal udføres i 2 x 230 V (to faser) af en kvalificeret elektriker.
2. Hvor er gasslangens tilslutning på min kogeplade?
Gasslangens tilslutning sidder til højre bag på komfuret.
3. Hvordan gør jeg min kogeplade ren?
Vi anbefaler, at du bruger vores keramiske rengøringsprodukter, som du kan købe i vores webbutik. Brug først kogepladens skraber og derefter rengøringsmidlet til den keramiske kogeplade.
4. Hvorfor kan jeg ikke finde min kogeplade på websitet?
Websitet viser kun vores aktuelle modeller. Hvis du ikke kan finde din model, kan den være ældre eller være en særlig model - kontakt din forhandler for at få flere oplysninger.
5. Jeg har en fejlkode på min kogeplade. Hvad betyder det?
Fejlkoder har forskellige betydninger afhængigt af det problem, du oplever. Brug vores Fejlfinding til at finde en specifik fejlkode, og se hvordan, problemet kan løses.
6. Hvad betyder symbolerne på min kogeplade?
Hvis du er usikker på symbolernes betydning på din maskine, kan du altid se brugsanvisningen, som følger med apparatet. Hvis du ikke har adgang til din brugsanvisning, kan du hente en digital udgave her.
7. Min kogeplade virker ikke. Hvem skal jeg kontakte for at få min kogeplade repareret?
Hvis du ikke kan løse problemet ved hjælp af vores fejlfinding, sender vi mere end gerne en autoriseret servicetekniker ud til dig. Tag kontakt til vores kundeservice for at booke en servicetekniker på tlf. 70 11 74 00.
8. Hvor finder jeg brugsanvisningen til min kogeplade?
Med din model og produktnummeret ved hånden kan du nemt hente en ny brugsanvisning her.
Køleskabe og frysere
1. Mit køle-/fryseskab lugter. Hvordan fjerner jeg lugten?
Electrolux sælger specielle lugtfjernere, som er designet til dit køle-/fryseskab. Se produktet i vores webbutik.
2. Hvorfor kan jeg ikke finde mit køle-/fryseskab på websitet?
Websitet viser kun vores aktuelle modeller. Hvis du ikke kan finde din model, kan den være ældre eller være en særlig model - kontakt din forhandler for at få flere oplysninger.
3. Jeg har en fejlkode på mit køle-/fryseskab. Hvad betyder det?
Fejlkoder har forskellige betydninger afhængigt af det problem, du oplever. Brug vores Fejlfinding til at finde en specifik fejlkode, og se hvordan, problemet kan løses.
4. Hvad betyder symbolerne på mit køle-/fryseskab?
Hvis du er usikker på symbolernes betydning på din maskine, kan du altid se brugsanvisningen, som følger med apparatet. Hvis du ikke har adgang til din brugsanvisning, kan du hente en digital udgave her.
5. Mit køle-/fryseskab virker ikke. Hvem skal jeg kontakte for at få mit køle-/fryseskab repareret?
Hvis du ikke kan løse problemet ved hjælp af vores fejlfinding, sender vi mere end gerne en autoriseret servicetekniker ud til dig. Tag kontakt til vores kundeservice for at booke en servicetekniker på tlf. 70 11 74 00.
6. Hvor finder jeg brugsanvisningen til mit køle-/fryseskab?
Med din model og produktnummeret ved hånden kan du nemt hente en ny brugsanvisning her.
Emhætter
1. Hvordan renser jeg filtrene i min emhætte?
Filtrene kan vaskes i opvaskemaskinen eller i hånden - skyl dem godt og tør dem, før du sætter dem på plads i emhætten igen. Bemærk, at filtrene kan blive hvide, hvis du vasker dem i opvaskemaskinen.
2. Hvorfor kan jeg ikke finde min emhætte på websitet?
Websitet viser kun vores aktuelle modeller. Hvis du ikke kan finde din model, kan den være ældre eller være en særlig model - kontakt din forhandler for at få flere oplysninger.
3. Min emhætte virker ikke. Hvem skal jeg kontakte for at få repareret min emhætte?
Vi sender mere end gerne en autoriseret servicetekniker ud til dig. Tag kontakt til vores kundeservice for at booke en servicetekniker på tlf. 70 11 74 00.
4. Hvor finder jeg brugsanvisningen til min emhætte?
Med din model og produktnummeret ved hånden kan du nemt hente en ny brugsanvisning her.
Støvsugere
1. Hvorfor kan jeg ikke finde informationer om min støvsuger på websitet?
Hjemmesiden viser kun vores aktuelle katalog modeller. Hvis du ikke kan finde din model, kan den være ældre eller være en særlig kampagne model – måske findes den information du søger i din brugsanvisningen, hvis den er bortkommet kan du downloade en ny her.
2. Min støvsuger virker ikke. Hvem skal jeg kontakte for at få repareret min støvsuger?
Hvis støvsugeren er købt for under 2 år siden henviser vi til den forhandler som har solgt produktet. Husk at medbringe din købskvittering.
Hvis produktet er ældre en 2 år kan vores call center vejlede omkring en evt. reparation.
Venligst kontakt os her.
3. Jeg oplever lavere suge styrke med min nye støvsuger end med den jeg tidligere havde. ?
I September 2017 trådte der nye EU regler i kraft som pålægger alle producenter at udvikle mere energivenlige støvsugere med lavere motor effekt. Dette betyder samtidigt mere lydsvage støvsugere med en smule mindre luftgennemstrømning men med forbedret støvoptagningsevne. Læs mere om de nye EU regler, her.
Robotstøvsugere
4. Robotten holder op med at rengøre og køre tilbage til opladeren, hvad skete der?
MOTIONSENSE.: Robotten trænger sandsynligvis til at blive opladet. I dette tilfælde lyser Hjem-lampen, og robotten køre tilbage til lade-stationen. Hvis robotten ser lade-stationen efter ca. 45 minutter vil den køre i opladeren. Start evt. robotten igen når den er opladet.
PURE I9.: Robotten trænger sandsynligvis til at blive opladet. I dette tilfælde lyser Hjem-lampen, og robotten køre tilbage til lade-stationen. Batteriet og Play-/Pause-knappen blinker for at vise, at robotten lader op, og at den vil genoptage rengøringen, hvor den stoppede. Robotten oplader op til 80 % for at genoptage rengøringen hurtigere. Opladningstid er ca. 2 timer. Driftstiden efter den hurtige opladning er ca. 80 % af det maksimale. Hvis den ikke er færdig med støvsugningen efter anden gang i lade stationen er det nødvendigt at starte støvsugningen manuelt igen.
5. Robotten registrerer falske forhindringer og undgår dem (overser at rengøre nogle dele af gulvet eller tæppet).
MOTIONSENSE.: Du har muligvis blanke gulve og/eller stærkt sollys ind i rummet. Tykke/lodne tæpper kan også skabe problemer. Prøv evt. at flytte de forhindringer som evt. måtte stå i umiddelbar nærhed af hvor robotten ikke støvsuger. Eller evt. flyt lade stationen sådan at robotten starter fra et andet udgangspunkt.
PURE I9.: Du har muligvis blanke gulve og/eller stærkt sollys ind i rummet. Tykke/lodne tæpper kan også skabe problemer. Hvis robotten fortsætter denne adfærd, bedes du ringe til Electrolux Service. Du kan finde kontaktoplysningerne på websitet, i kapitlet om service eller i din robotstøvsugers app.
6. Hvor ofte skal jeg rense filteret?
MOTIONSENSE.: For at få den bedste ydeevne anbefales det at rengøre filteret efter hver 5. rengøring og at udskifte det hver 6. måned. Du kan få filtre på vores website.
PURE I9.: For at få den bedste ydeevne anbefales det at rengøre filteret efter hver 5. rengøring og at udskifte det hver 6. måned. Du kan få filtre på vores website (og i app'en)
7. Hvad er den officielle driftstid?
MOTIONSENSE.: Når batterierne er nye, kan robotten rengøre i ca. 40 min. afhængigt af gulvtyperne. Et område med mange forhindringer kan tappe strømmen fra batterierne hurtigere end hvis der kun er få forhindringer. Efterlad altid robotten i lade-stationen med strømmen tilsluttet.
PURE I9.: Når batterierne er nye, kan robotten rengøre i ca. 40 min. afhængigt af gulvtyperne (at køre på gulvtæppe forbruger mere strøm end på hårdt gulv) i normal funktion. Støvsuger med ECO-funktion kan øge driftstiden til 60 min. Et område med mange forhindringer kan tappe strømmen fra batterierne hurtigere end hvis der kun er få forhindringer. Efterlad altid robotten i lade-stationen med strømmen tilsluttet.
8. Kan jeg bruge støvsugeren på et tykt gulvtæppe? Hvor stort et gulvtæppe kan jeg have?
MOTIONSENSE.: Robotten kan klatre op ad et trin på cirka 2,0 cm Bemærk: der er flere faktorer som kan påvirke robottens evne til at vurdere forhindringen / trinnet korrekt. Bl.a. lysforhold samt hvordan robotten får startet på forhindringen. Løft evt. robotten ind på det område som ønskes støvsuges
PURE I9.: Robotten kan klatre op ad et trin på op til 2,2 cm Bemærk: i tilfælde af et tæppe med mellemlang luv (<1,5 cm-2,2 cm) rengør robotten først omkring det og kommer tilbage på et senere tidspunkt for at rengøre tæppet separat. I tilfælde af tæpper med lang luv rengør robotten dem ikke. Når robotten når kanten, fortsætter den med rengøringen af resten af rummet.
9. Skal jeg være opmærksom på noget særligt, når jeg støvsuger et rum for første gang?
MOTIONSENSE.: Fjern alle små og skrøbelige genstande som tøj, gardinsnore, papirer og ledninger fra gulvet, før du støvsuger. Hvis enheden kører hen over en ledning og trækker i den, er der risiko for, at en genstand kan blive trukket ned fra et bord eller en hylde. Større/højere ting som f.eks. stole kan blive stående på gulvet, fordi robotten vil støvsuge omkring dem. Vægge med spejle eller gulv-til-loft vinduer (ikke hvis de har en normal ramme på nogle cm) kan forstyrre robottens styresystemet. Robotten bruger også støddæmperen til at navigere efter så den kan støde ind forhindringerne uanset hastighed. Flyt evt. forhindringerne for at undgå kollision.
PURE I9.: Fjern alle små og skrøbelige genstande som tøj, gardinsnore, papirer og ledninger fra gulvet, før du støvsuger. Hvis enheden kører hen over en ledning og trækker i den, er der risiko for, at en genstand kan blive trukket ned fra et bord eller en hylde. Større/højere ting som f.eks. stole kan blive stående på gulvet, fordi robotten vil støvsuge omkring dem. Vægge med spejle eller gulv-til-loft vinduer (ikke hvis de har en normal ramme på nogle cm) kan forstyrre robottens styresystemet.
10. Kan jeg bruge mere end 1 smartphone til at kontrollere robotten?
MOTIONSENSE.: Ikke muligt.
PURE I9.: Ja, du kan bruge flere smartphones til den samme robot (ingen grænse for dette), så længe kontoen er den samme.
11. Displayet er mørkt / dødt.
MOTIONSENSE.: Robotten har stået mere end 10-12 timer uden strøm og/eller batteriet er afladet. Tjek at der er tændt for lade-stationen og oplad robotten på ny.
PURE I9.: Batteriet er afladet. Tjek at der er tændt for lade-stationen og oplad robotten.
Connectivity-produkter
1. Hvordan får jeg mest muligt ud af connectivity-funktionen?
– Apple: Telefon eller tablet. Minimum iOS 8.0 eller senere version. Android: Telefon eller tablet: Minimum 4.0.3 eller senere version
– En smartphone eller tablet hvor appen er installeret. Download fra Apple Store eller Google Play
– Wi-fi-router til 2.4 GHz b/g/n med WPA eller WPA2 med internetforbindelse
– Et Electrolux’ produkt med connectivity (mulighed for tilslutning til app)
2. Hvad skal jeg vide om wi-fi-forbindelsen inden, jeg går i gang?
– Du skal have et 2GHz wi-fi (not 5GHz) med stærkt signal der hvor dit Electrolux-produkt står
– Password til wi-fi
– Appen installeret på en iOS eller Android
– Hvis du har flere wi-fi-forbindelser, skal du tjekke at du bruger samme forbindelse som den dit produkt er forbundet med
3. Hvad skal gøre, hvis min telefon er tilsluttet et andet wi-fi, og jeg får en error-besked i appen?
Afinstallér din device fra det ‘forkerte’ wi-fi og tilslut den til det wifi din ovn er tilsluttet til.
(I iOS: Settings > Wi-Fi > klik på “wrong Wi-Fi” > Forget This Network. Nu kan du vælge det wifi, dit produkt er tilsluttet til.)
4. Hvad gør jeg, hvis wi-fi-forbindelsen er for svag, der hvor mit produkt står?
Såfremt produktet er placeret et sted med svag wi-fi-forbindelse, kan det være nødvendigt med en wi-fi-forstærker.
5. Kan flere i familien eller andre smartphones bruge samme app til samme maskine?
Ja, du kan blot downloade appen igen og logge ind med samme oplysninger. Husk, at være tilsluttet samme wi-fi som det produkt du vil styre.
6. Hvordan stemmestyrer jeg min connectivity-ovn med hjælp af Google Assistant
Her finder du information om hvordan du kan bruge Google Assistant sammen med din Electrolux-ovn.
Spørgsmål omhandlende connectivity og Pro Smart-ovne:
1. Kan jeg styre ovnen, selvom jeg ikke er hjemme?
På nuværende tidspunkt kan du styre din ovn, når du er tilsluttet samme netværk som det din ovn er tilsluttet til.
2. Hvordan forbedrer jeg billedkvaliteten i kameraet?
Hvis man har et meget lyst eller skinnende køkkengulv, kan der komme reflektioner i ovnglasset, hvilket kan påvirke kamerabilledet. Vi anbefaler derfor, at du ikke har for meget lys frem for ovnen - om muligt. Man kan også bruge Reflection Eliminator-funktionen som følger med ovnen.
3: Jeg kan ikke se noget via kameraet / billedet er utydeligt, hvordan kan jeg forbedre billedkvaliteten?
– Tjek og rengør kameralinsen (og ovndøren ved kameret)
– Notér, at nogle programmer kører med ovnlyset slukket, i de tilfælde, kan dampen blokere så kameraet ikke får det hele med. – Sluk og tænd igen for kameraet
– Genstart appen
4: Kan jeg bruge damp til helt almindelige opskrifter?
Ja! Det kan til og med give bedre resultater på nogle opskrifter. Se efter “Steam Converter” i “Cooking Assistants”-sektionen af My Electrolux Kitchen-appen - på den måde kan du ‘oversætte’ forskellige opskrifts-indstillinger til de indstillinger du skal bruge ved kokkerering af damp.
5: Skal jeg opvarme ovnen eller vente på at den bliver varm inden, jeg sender opskrifter fra appen til ovnen?
Alle vores opskrifter tager udgangspunkt i en kold ovn - så du behøver ikke opvarme ovnen. Vi anbefaler også, at du sætter maden ind i ovnen inden, du sender opskrifter til ovnen.